Ribes de Freser farà assessorament energètic als ciutadans que ho desitgin un cop al mes.
El Ripollès ha ampliat els serveis d’assessorament energètic en el marc del Pla Contra la Pobresa Energètica a la comarca. Per una banda, s’ha obert un punt d’informació fixe a l’Ajuntament de Ripoll, amb un horari d’atenció de dimarts matí i tarda i dimecres només el matí. Tot i així, els tècnics d’aquesta oficina, que depenen de l’Agència de Desenvolupament del Ripollès, es desplaçaran també mensualment als principals municipis de la comarca, com serà el cas de Ribes de Freser.
En aquest sentit, a partir del dia 24 de maig els ribatans que hi estiguin interessats podran adreçar-se a les oficines de l’Ajuntament cada quart dijous de mes de 10 del matí a 14 del migdia.
L’objectiu és el d’assessorar a tota la població per a entendre i millorar els contractes dels seus subministraments d’energia (electricitat i gas) i d’aigua, mitjançant l’anàlisi de tarifes, potència contractada i la resta de factors que intervenen en l’import final de les factures. També es donaran a conèixer les diferents ajudes i bonificacions que els ciutadans poden tenir dret, així com s’assessorarà en aquelles intervencions i hàbits que els poden ajudar a estalviar energia a la llar o comerços.
Aquelles persones amb dificultats per fer front a les despeses energètiques identificades com a consumidors vulnerables, podran rebre un assessorament més profund i detallat en coordinació amb el Consorci de Benestar Social del Ripollès, que ja fa temps que treballa en facilitar assessorament i oferir ajuts per a fer front a aquest tipus de despesa per aquelles persones que ho necessiten.